Autor: Grzegorz Krekora

Artykuły | Blogi | Grzegorz Krekora

Mały biznes głośno woła jeść

Od 2000 r. w bankach spółdzielczych jest obserwowany stały, szybszy niż w bankach komercyjnych, spadek marży m.in. w skutek presji konkurencyjnej na rynkach lokalnych. Malejąca marża niedostatecznie rekompensowana wzrostem skali działania ma istotny wpływ na wyniki sektora – to jedna z tez, które przedstawił prof. Jerzy Pruski, prezes bankowego funduszu gwarancyjnego podczas dyskusji zorganizowanej przez dziennik Gazeta Prawna w siedzibie Związku Banków Polskich.

CZYTAJ WIĘCEJ
Grzegorz Krekora

Wejdź do swojego banku w …chmurze

Bez wiedzy świat może być za trudny do zrozumienia: wszystko jest złe, bo ONI nie dali, zabrali, nie pozwolili. Zamykamy się w sobie i wbrew własnym interesom, na własne życzenie odrzucamy zewnętrzny świat. Mechanizm opisywany przez prof. Wojciecha Cellarego stanowi rzeczywiste niebezpieczeństwo powstania społeczeństwa „dwubiegowego”, w którym jedna część porusza się cywilizacyjnym wehikułem na pierwszym biegu, zaś druga na piątym. I to nie z powodu zimowej gołoledzi. Prawdziwym sprawcą jest… era cyfrowej gospodarki opartej na wiedzy.

CZYTAJ WIĘCEJ
Grzegorz Krekora

Nadrzędną wartością dla firmy nie jest dochodowość

Philip Kotler, legendarny guru marketingu powiedział pierwszy: nadrzędną wartością dla firmy nie jest dochodowość, ani też bycie lepszym od konkurencji. Motorem napędowym rozwoju będzie współtworzenie biznesu wraz z klientami. Firma chcąc osiągnąć sukces, powinna działać z nimi w zgranej drużynie i opierać swoją strategię na budowaniu długofalowych relacji. Nowoczesny marketing to proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu interesariusze – konkretne osoby i społeczności otrzymują to, czego potrzebują i pragną. – Firma nie sprzedaje produktu, sprzedaje korzyści z produktu. Myślcie o przyjaznych relacjach, nie tylko o sprzedaży – radzi Kotler.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 2